972546799107

אימון עסקי בפרהסיה

מתוך מגזין דה מרקר, מדור קריירה : קואצ'ינג

מהם היתרונות בהעברת האימון לסביבתו העסקית של המאומן.  אימון עסקי אופייני מתנהל לרוב בין שניים, המאמן והמאומן באופן פרטי ודיסקרטי – בחדרי חדרים או דרך הטלפון. המאמן שואל שאלות מנחות דרכן מגלה המאומן דברים על עצמו, ויחדיו השניים מחליטים על שיטות פעולה מתאימות. להבדיל ממאמן קבוצת ספורט, המאמן העסקי לרוב אינו נוכח בסביבה העסקית בזמן אמת. בעוד ששחקן כדורגל מן השורה רגיל לקבל הנחיות והערות מהמאמן תוך כדי משחק, רוב המנהלים ירגישו נבוכים ומאוימים אם יקבלו הנחיות מהמאמן תוך כדי פגישת עסקים. לדברי נעה ירושלמי, בעלת חברתCOACH לאימון עסקי, לא תמיד די בשיחה אישית כדי לחשוף את הבעיות האמיתיות, במיוחד בכל הקשור לאימון עסקי. יש כאלה שיודעים לזהות את חולשותיהם, אבל לא יודעים מה לעשות כדי להתגבר עליהן. אחרים נמצאים במצב של חוסר מודעות עצמית – הם יודעים שיש בעיה אבל הם לא מסוגלים להצביע עליה, גם לא אחרי שיחה. במקרים אחרים מסוגל המאומן להצביע על בעיה, אבל בהמשך מתברר שהבעיה היא שונה לחלוטין מזו שעליה הצביע בתחילה.  אם המאמן נוכח במהלך הפגישות והישיבות שמקיים המאומן במקום עבודתו, הוא יכול לראות את הדינמיקות של אותו מנהל עם אנשים אחרים בארגון, מה שעוזר לו להבין ביתר דיוק את נקודות החולשה של המאומן ולהנחותו בצורה יעילה וטובה יותר. המאמן יכול להיות צופה מהצד הווה אומר להיכנס לפגישה או לישיבה, אבל לא לקחת בה חלק. עליו להקשיב לדברים הנאמרים ולבחון את היחסים בין המשתתפים, ורק לאחר מכן לנהל שיחה פרטית עם המאומן. כצופה מהצד מספיק שהמאמן יהיה נוכח בפגישות העסקים של המאומן פעם אחת או פעמיים, אולם קיימת גם אפשרות שהמאמן יהיה שותף פעיל בפגישה, ממש כמו על מגרש הספורט. לדברי ירושלמי, במקרים הללו הדגש הוא על היכולת ליישם את הדברים בזמן אמת. לפעמים די במשפט אחד מנחה של המאמן בזמן פגישה כדי לגרום לשינוי המיוחל. "לאחרונה", היא מספרת, "אימנתי מנהל בכיר בתחום המכירות שעבד עם צוות של שישה אנשים. חולשתו המרכזית הייתה בניהול הזמן במהלך הפגישות וביצירת מחויבות לזמנים ויעדים אצל עובדיו. לרוב הישיבות נמרחו במשך זמן רב, ולא צמחה מהן תועלת רבה". אותו מנהל הסכים כי ירושלמי תהיה נוכחת באופן פעיל באחת הפגישות, מה שהביא לשיפור מיידי. "קודם כל , העובדה שהוא הכניס מאמן לפגישה כדי להנחותו גרמה לאנשי הצוות להעריך את נכונותו לפתור בעיות. בעזרת מספר משפטי הנחיה הצליח אותו מנהל ליצור ישיבה ממוקדת יותר, ואנשי הצוות יצאו ממנה עם הידיעה שהם מחויבים לסגור דברים עד למועד ברור ומוגדר." קבלת הנחיות תוך כדי פגישה דורשת פתיחות רבה, אומרת ירושלמי, ולכן, למרות יתרונותיה הברורים, השיטה לא מתאימה לכל אחד. במקרים בהם אין השיטה מתאימה היא ממליצה לאפשר למאמן להיות נוכח פסיבי בישיבה או בפגישה לפחות פעם אחת.

עִבְרִית